inahuitema.reismee.nl

We‘re flying high!!

Hallo mensen! Hier alweer even een verhaaltje vanuit Peru. We hebben hier namelijk weer een aantal leuke dingen gedaan!

Vorige week zondag zijn we met een groepje naar 2 dorpjes hier in de buurt geweest. Dit was echt een super mooie dag! Als eerste gingen we met een lokaal busje richting Urubamba. Iets daarvoor zijn we uitgestapt om te lopen naar Maras, dit was ong. 4 km. Er stonden een paar taxichauff. Die ons gingen uitlachen maar wij waren er van overtuigd dat wij dit wel konden lopen, bleek ook zo te zijn. Onderweg echt genoten van de witte toppen om ons heen (terwijl wij in hempje liepen). Kwamen paar mensen tegen met wat dieren enzo, erg indrukwekkend! Eenmaal in het dorpje wilden we wat gaan eten maar er was niet meer dan een tentje met wat drinken en reepjes chocola enzo.. Dan daar eerst maar verder op leven.. Vanuit Maras hebben we een taxi genomen naar Moray, hier zijn concentrische terrassen. De inca´s deden hier vroeger landbouwexperimenten om te ontdekken welke gewassen het goed doen op welke hoogte. We zijn helemaal naar beneden gelopen via ´trappen´.. best pittig! Tussen de treden zat soms ongeveer een halve meter! En dan te bedenken dat die inca´s nog veel kleiner zijn/waren dan wij! Vanuit Moray zijn we naar Salineras, de zoutvlakten gegaan. Wederom heel indrukwekkend! Het zout komt uit de grond borrelen en verdampt door de zon. Momenteel zag het er niet zo wit uit, komt door de vele regen die er nog gevallen is. Op dit moment werd er dan ook niet op gewerkt. We konden helemaal langs/op de zoutvlakten lopen en kwamen langs een rivier en mensen die in (naar ons idee) middle of nowhere wonen. We moesten een lekker wiebelige brug oversteken om aan de overkant te komen. Daar kwamen we in een klein dorpje en vervolgens was t nog zo' n 5 km lopen naar t dorp. Toen we er bijna waren hadden we toch wel wat genoeg van t lopen. Stopte er een busje met achterin allemaal peruanen, konden we meerijden! Echt heel leuk, mensen die met hun hele hebben en houden in zo'n busje staan. Top ervaring! Zo zie je maar, zelf op pad gaan kan zo leuk zijn! In het dorpje Urubamba hebben we nog wat rondgewandeld, wilden daar wat gaan eten maar konden niet echt een fatsoenlijk restaurant vinden. Toen maar de bus naar cusco gepakt, zo´n anderhalf uur later waren we er eindelijk.. toen eten en snel naar bed! Zo´n dag hier is nl wel aardig vermoeiend!!

Afgelopen zaterdag heb ik met Nicole (amiga uit Australie) ongeveer hetzelfde gedaan maar dan meer richting zuidwesten van Cusco. Met de bus gingen we richting Pikkilacta, ook een Incaruine. Wederom wandelen, wandelen en hele mooie dingen gezien!! Bij de ruines van Tipon hebben we heerlijk in het zonnetje gelegen. Zonnebaden op 3500m hoogte, is weer eswat anders dan op het strand!

Jullie vragen je misschien af waar de titel op slaat.. Nou, dat gaat over het volgende:

Ik ben wezen PARAGLIDEN!!!

Inderdaad.. dat is als je de berg afrent met een langwerpig iets erachter waar de lucht zich in vult. En het was echt heeel gaaf! Zou het zo nog een x doen!

We waren met een groepje van 4 chicas, Linda en Ilse uit NL en Madlen uit Duitsland. Dat was iig al gezellig:) Later kwamen er nog 2 mensen uit Lima bij. Linda en Ilse mochten eerst aangezien zij t lichtst zijn (ja, zoveel ben ik hier nog niet afgevallen..). Het was heel tof om dit alleen al te bekijken. Van hun allemaal heb ik filmpjes gemaakt als ze wegrennen, heel grappig om te zien! Dan zie je de benen nog bewegen terwijl ze al van de grond af zijn (had ik ook...) Helaas lukt het me niet hier filmpjes op te zetten.

Het weer leek niet zo goed dus was benieuwd of ik ook nog kon. Wanneer het weer slecht is krijg je overigens gewoon je geld terug. Gelukkig werd het daarna beter en mocht ik ook nog! Als allerlaatste dus had de hele dag om zenuwachtig te worden.. :) Ze hebben nl maar 1 zo' n paraglide en als er 1 iemand is geweest moeten ze die weer ophalen en begint alles weer van voren af aan.

Nou.. daar stond ik dan.. bonk, bonk, bonk.. Een paar x werden de riemen e.d. gecheckt (thank god..) en zei de instructeur: 'Run' . Toen deed ik iets wat op rennen leek en in de lucht moet je dan snel gaan ‘ zitten' . Je hebt een soort van zak achter je en daarachter zit de instructeur met ook zoiets (hij zat niet heel dicht op me hoor ;))

Onderweg had ik gelukkig het lef om mn camera uit mn jas te halen en nog wat fotootjes gemaakt, niet de hele tijd want het was vooral GENIETEN.. Echt heel tof om zo door de lucht te zweven! Dat duurde ongeveer een twintig minuten/half uur en daarna Landen! Dat was eigenlijk heel makkelijk, je laat je gewoon vallen op die zak die achter je hangt. Ik dacht je moet dan gaan rennen ofzo maar nix van dat alles. Ik landde gewoon op de instructeur:). Het was overigens in een aardappelveld oid, haha! Wel heel grappig. En toen was het dus al voorbij..

Nou, ik zal ff mn foto's erop zetten. Zijn we weer een half uur verder ;)

Daarna heb ik Salsales! Dat heb ik geloof ik nog niet eens verteld maar we hebben hier 3x in de week Salsales! Samen met Nienke en Ilse hebben we een soort van priveles. Het is echt heel tof maar soms ook wel moeilijk.. die mannen hier kunnen hun heupen beter bewegen dan wij. En ze zijn ook nog eens kleiner, dat geeft leuke effecten bij draaien e.d... Daarnaast gaan we regelmatig nog ‘s avonds naar een algemene salsales in Mythology, een discotheek hier.

Nu alleen nog hopen dat er strax in NL ook gelegenheden zijn om salsa te dansen!

Amigos, hasta luego!

Enne, ik heb ook nog wat fotoseries toegevoegd, even bovenaan bij ' foto's' klikken!

Reacties

Reacties

Mariëlle

Hee Ina!

Zit ik hier een beetje in het besneeuwde Nederland achter mijn bureautje op mijn wekr jouw verhalen te lezen.

Echt super wat je allemaal mee maakt!

Geniet er van,

Hasta la pasta,

Mariëlle

Miriam

Haaai Ina!
WAUW!!! Wat super! En die foto's, fantastisch hoor! Wel dapper dat je dit hebt gedaan.. lijkt toch wel beetje op parachute springen, haha! En zo lang in de lucht, dan kun je er echt van genieten!
En hier... sneeuw, echt niet te geloven!
Ga zometeen met de trein mn fiets naar leeuwarden brengen want volgende week begin ik daar op de LSV, ben benieuwd hoe erg de vertragingen zijn..
Have fun pop!
Tut
Miriam

Arie

He Ina,

Wat een super verhaal. Prachtig, al die avonturen.

Geniet van je tijd.

Ik hou je in de gaten, Huitema!!!

Arie

Oh ja, je foto's zijn trouwens ook helemaal te gek!

Leuk om zo een beeld te krijgen van je leventje daar.

Succes daar en nogmaals, volop genieten.

Elske

Helemaal eens met bovengetekende...
Jeetje zeg wat een supergave foto's en belevenissen!!! Genietse,
Tut Els

John

He lieverd,

Prachtig verhaal wederom!!Nog even dan kan ik er ook wat van meepikken. Gelukkig wil je nog een keer paragliden, want dat lijkt mij ook wel helemaal te gek...

Wat ik niet snap is dat je zo onder de indruk bent van die heupbewegingen van die Peruanen. Tijdens onze lessen in Groningen meen ik mij te herinneren dat ik ook heel soepel was. Maar dat was natuurlijk ten opzichte van een hark...

Geniet van alles en ik spreek je snel!

Kus kus kus

Stabma

Aaaaahahahaaaaa, wat lijkt het mij leuk om jou van een berg af te zien rennen, kan het me he-le-maal voorstellen dat die benen in de lucht nog heen en weer slingeren.

allard, alicia, lennard, ruben

Hoi Ina,

Lennard kwam thuis met het verhaal dat je in Peru zit en je reisverhaal op het internet staat. Dus gelijk even kijken en lezen. Harstikke leuk dat je het doet en het is leuk om te lezen. Haha en inderdaad de zuid amerikanen zijn inderdaad wat losser in de heupen, was erg herkenbaar. Zullen onze mannen wel niet erg waarderen maar ja. Ina geniet van deze reis en periode en wees voorzichtig. Groeten van ons allen uit het regenachtige, winderig harlingen.

allard, alicia, lennard, ruben

P.s. dit moet ik nog even kwijt wat een geweldig mooie wc bij je gast gezin. Haha wil ik ook wel mooi roze met strikjes.

Jeannette

Hola chica,

Wat een verhaal ook weer...echt super van dat paragliden, lijkt me ook geweldig!Door die foto's krijg je ook een mooi beeld van alles...echt een mooie natuur daar! En ben je al begonnen met het ontwikkelingswerk? Veel succes en plezier!!!

Beso, Jeannette

afke

heey ina!!

Wat lijkt me dat een super leuk ervaring dat paragliden!! vooral naar het lezen van jouw verhaal en natuurlijk de mooie foto's.

Maar het is ook goed te lezen dat je je daar prima vermaakt!!

Nog heel veel plezier daar in peru

veel liefs

Titia

Heeey Ina,

Hoe gaat het?? wat weer een super verhaal en belevenissen! Hoe ist met het weer? en dat paragliden lijkt me ook wel wat, even een hele andere kijk op alles!
Foto's ook erg mooi, ben blij dat je het zo naar je zin hebt!! Ohwja dat salsadansen als je weer terug bent kan ik dan wat lessen bij je volgen?
De tijd gaat wel erg snel he?
Heel veel plezier!

Liefs Titia

Jilke

Hey Ina,

ik lees net je reisverhalen en mag, denk ik, concluderen dat je het goed naar je zin hebt daarzo. Wat een indrukwekkende en leuke dingen maak je mee zeg! Ik begreep van John dat de planning voor jullie gezamenlijke reis ook al enigszins is uitgestippeld? Ik zou zeggen, geniet er nog maar even van!

Groetjes Jilke en Alida!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!